
(Specialistische) ambulante begeleiding * Participatie en re-integratie * Paardencoaching * Advies en ondersteuning

(Specialistische) ambulante begeleiding * Advies en ondersteuning * Participatie en re-integratie * Paardencoaching
Bureau Mens & Co B.V.is in 2020 ontstaan door een fusie tussen PassePartout en OpMaat Zorg- en Hulpverlening. Bureau Mens & Co B.V. richten we ons op (specialistische) begeleiding, participatie en re-integratie, waaronder 2e spoortrajecten aan de hand van de Wet verbetering poortwachter. Ook zijn we actief binnen verschillende wijkteams met betrekking tot het beleid en de uitvoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, WLZ en de Jeugdwet.
We zijn op de hoogte van de recente ontwikkelingen binnen sociaal domein en participatie en denken graag mee over kwaliteitsverbetering en een efficiënte inzet van gemeenschapsgelden. We geloven in de kracht van participatie in de maatschappij; ergens deel van uitmaken, voldoening uit halen en er toe doen. Dat is een belangrijk deel van onze visie. Het loopt dan ook als een rode draad door onze dienstverlening.
Missie
‘Passende (specialistische) begeleiding; snel geregeld, verbonden met het gewone leven van alledag’.
Bij Bureau Mens & Co B.V. zorgen we ervoor dat mensen met gedragsproblematiek, fysieke, psychische en/of verstandelijke beperkingen een passende plek in de maatschappij vinden en/of behouden.
Wij geloven in begeleiding zoveel mogelijk thuis of in de directe nabije omgeving te organiseren en te verbinden met het ‘gewone leven van alledag’. Met ons team van flexibele professionals zijn wij in staat om snel op- en af te kunnen schalen in de bezetting wanneer dit nodig is. Wachttijden kennen wij daarom niet, hulp is direct inzetbaar!

Visie
Steeds meer mensen hebben moeite om hun draai te vinden in de maatschappij. Door psychische problemen, gedragsproblematiek en/of een verstandelijke of lichamelijke beperking vallen er steeds meer mensen buiten de boot. Hierdoor stapelen problemen zich op en is er uiteindelijk vaak meer hulp nodig. Om die reden zien wij de noodzaak in van (door)ontwikkeling van het concept beschermd thuis wonen.
‘Efficiënt georganiseerde zorg op basis van maatwerk, waar mogelijk geleverd in de directe omgeving van de zorgvrager.’
Om dit te kunnen realiseren werken wij samen met een ervaren team van professionals waaronder persoonlijk/ specialistische begeleiders en een vitaliteits- en participatiecoach. Zo vinden we gemakkelijk de aansluiting met samenwerkingspartners als bijvoorbeeld gemeenten, het UWV en werkgevers. Binnen onze trajecten zijn de mogelijkheden en drijfveren van de zorgvrager ons uitgangspunt. Hierbij zijn we realistisch én transparant over de mogelijkheden. Onze werkwijze is praktisch en oplossingsgericht.
Wij vinden dat niemand zou moeten hoeven wachten op goede hulp; een antwoord op een hulpvraag is per definitie nooit een wachtlijst!
Onze kernwaarden
snel inzetbaar
Hulp is direct beschikbaar, zonder wachttijden.
op maat
We schrikken niet van bestaande kaders, maar denken in mogelijkheden.
afspraak is afspraak
We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. We komen onze afspraken na.
transparant
Je krijgt wat je ziet, we hebben geen geheimen. Duidelijke en eerlijke communicatie.
samen
We werken actief samen met elkaar én met externe partijen.
Onze diensten
Opdrachtgevers & samenwerkingspartners




Samenwerkingspartner Bureau Mens & Co
Contactformulier

Palestrinastraat 37
6815 DA Arnhem
KVK nummer: 77858808
AGB code: 94065490
Bureau Mens & Co B.V. is aangesloten bij: